Omega 3

Omega 3-vetzuren zijn meervoudig onverzadigde vetzuren. De bekendste drie van het stel ken je misschien wel: alfa-linoleenzuur (ALA) en de vis-vetzuren eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA). Omega 3 wordt meestal uit vis- en schaaldieren gehaald, maar ook uit visolie en algenolie.

Veelgestelde vragen over omega 3

DHA en EPA zijn goed voor het hart. DHA draagt ook bij aan het gezichtsvermogen en de hersenfunctie. Dagelijks 250 mg EPA en DHA heeft met name een positief effect op: het hart, de bloedvaten, de hersenen, het gezichtsvermogen, het triglyceriden in het bloed.

*triglyceriden = vetten in het bloed die je lichaam gebruikt voor energie.

Ja, vitaily maakt gebruikt van een algenolie.

Vis is de belangrijkste bron. EPA en DHA zitten vooral in vis en in schaal- schelpdieren. De vette vissoorten zoals makreel, zalm, haring, sardines en forel zijn rijk aan DHA en EPA. Let wel op een biologische afkomst van het product.

Wij maken gezond leven
leuk, makkelijk en duurzaam

Samen maken wij jou en de wereld vitaler.

Vitaily zorgt
voor jou

Blijf op de hoogte en mis niks van onze

Vitale updates

Van blogs bomvol achtergrondinformatie tot recepten en van podcast- en boekentips tot af en toe een actie.

Door op de button te klikken ga je ook akkoord met het verwerken van jouw gegevens volgens onze privacyverklaring.